Extra

Despre Uleiurile de Motor

NIMIC nu este mai important, pentru viaţa vehiculului dumneavoastră, decât o lubrifiere şi o filtrare corectă a uleiului, pentru motor şi alte părţi aflate în mişcare.

  • Aşa cum automobilele sunt recreate pentru a utiliza motoare mai puternice şi mai eficiente, tot aşa lubrifianţii trebuie recreaţi pentru a răspunde cerinţelor tot mai mari ale noilor motoare. Cu cât creşte temperatura motorului şi scade capacitatea rezervorului de ulei, cu atât mai mult uleiurile trebuie să lucreze mai bine în motoarele actuale, decât înainte.
  • Pelicula de ulei de motor dintre două suprafeţe metalice face mai mult decât o lubrifiere. Împiedicând contactul direct dintre componentele motorului, uleiul de motor oferă şi protecţie împotriva uzurii. Asta, probabil, pare evident. Totuşi, există un alt mod în care un ulei poate proteja.
  • Uleiul de motor trebuie să protejeze componentele motorului împotriva coroziunii.Oxidarea unui ulei şi contaminarea prin condensare şi prin impurităţi datorate combustiei sunt cauze care duc la producerea de acizi în uleiul de motor. Dacă acestor acizi li se permite să intre în contact cu componentele motorului, apare coroziunea şi rezultatul este distrugerea prematură a componentelor motorului. Uleiurile de motor au ca scop şi combaterea acestor acizi.
  • Dacă un motor nu rămâne curat, el nu rămâne eficient. Depozitele de impurităţi rămase în motor, împiedică funcţionarea şi reduc eficienţa combustibilului, în timp ce scad performanţele motorului. În plus, dacă sunt lăsate „nepăzite”, aceste impurităţi pot cauza o uzură mare a motorului.
  • Orice particulă mai mare decât cele între 5 şi 20 de microni, (depinzând de vehicul), va dăuna serios unui motor, dacă nu este evacuată sau închisă într-un recipient. Pentru a vă face o idee cât de mică este aceasta, vă spunem că părul uman este gros de 100 microni. Deşi filtrarea joacă un rol important în această situaţie, uleiul trebuie să-şi păstreze rolul de a nu permite formarea depozitelor de impurităţi în motor şi de a menţine particulele contaminante în suspensie, până ce ele vor fi evacuate în filtrul de ulei.
  • Uleiul de motor este responsabil într-o mare măsură şi de răcirea motorului dumneavoastră. Radiatorul (sistemul anti-îngheţ) răspunde doar de răcirea părţii superioare a motorului dumneavoastră. Restul,(arborele cotit, axul cu came, distribuţia, pistoanele, rulmenţii de presiune şi multe alte componente importante ale motorului) sunt răcite în principal de uleiul de motor.

Klachtenformulier

Comparaţia dintre uleiurile minerale şi cele sintetice

  • Uleiul este lichidul vital al motorului maşinii dumneavoastră. Fără ulei de motor, este puţin probabil ca oricare din vehiculele dumneavoastră să ajungă la capătul străzii, în fiecare dimineaţă. De câteva zeci de ani, uleiurile convenţionale pe bază de petrol au asigurat o protecţie adecvată pentru toate vehiculele noastre. Observaţi că, aici cuvântul cheie este adecvat. În principal, uleiurile pe bază de petrol, au fost suficient de bune (adecvate) pentru a proteja motoarele noastre de distrugere. Dacă schimbaţi uleiul suficient de des, puteţi fi aproape siguri că maşina dumneavoastră va rezista 160.000,până la 240.000Km, fără o problemă serioasă la motor, poate chiar mai mult.
  • Unele din substanţele chimice care compun un ulei convenţional pe bază de petrol, se pot descompune, chiar la temperaturi normale pentru gama de temperaturi la care funcţionează motoarele dumneavoastră. Altele, se vor descompune, la aceste temperaturi relativ mici, doar în prezenţa oxigenului. Dar, aceasta se va întâmpla oricum, mai ales de cănd oxigenul este un contaminant prezent în lichidul de bază al uleiului pe bază de petrol. Ca rezultat al acestui lucru, uleiurile petrolifere nu vor circula prompt prin sistemul de ungere al motorului dumneavoastră, la temperaturi scăzute. Astfel, unele părţi ale motorului pot rămâne neprotejate câteva minute după pornirea motorului. Desigur, o uzură semnificativă poate apărea în tot acest timp.
  • Uleiurile sintetice sunt mai tolerante la căldură extremă decât cele petrolifere. Când temperatura începe să crească în interiorul motorului, uleiurile petrolifere încep repede să se ardă. Ele se volatilizează. Cu alte cuvinte, moleculele uşoare din uleiurile petrolifere se transformă în gaz şi ceea ce rămâne, sunt moleculele mari de ulei petrolifer, care sunt mai greu de pompat
  • Uleiul sintetic poate fi folosit în siguranţă, cu intervale de schimbare mai lungi decât la uleiurile convenţionale. De fapt, uleiurile sintetice Amsoil şi NEO au fost garantate pentru 40.000 Km sau 1 an încă de la începutul anilor 70. Deasemenea, uleiul Red Line are un interval lung de schimbare,de la 16.000 Km până la 29.000 Km, de foarte mulţi ani. Uleiul Mobil 1 a avut 40.000 Km, în anii 70, pe care producătorii au anulat-o, dar acum lucrează la altă perioadă de schimbare extinsă. Chiar şi alte companii mai vând uleiuri cu perioadă de schimbare extinsă.
  • În general, viaţa unui vehicul depinde de viaţa motorului său. Unul din principalii factori care afectează viaţa unui motor, este uzura pieselor şi/sau calarea, care este adesea rezultatul operării la temperaturi ridicate. Structura moleculară omogenă şi uniformă a uleiurilor sintetice conferă acestora un coeficient de fricţiune mult mai mic (moleculele alunecă mult mai uşor una peste alta cauzând astfel o fricţiune mult mai mică) decât la cele minerale.
  • Uleiurile de motor minerale au o slabă rezistenţă a peliculei, faţă de cele sintetice. Cum a mai fost menţionat anterior, rezistenţa peliculei unui lubrifiant se referă la abilitatea sa de a menţine o peliculă între două componente de motor, când se aplică asupra lor o presiune si o temperatură extremă.
  • Uleiurile sintetice vor avea în general, o rezistenţă a peliculei de la 500% până la 1000% mai mare decât uleiurile minerale cu o văscozitate comparabilă. De fapt, credeţi sau nu, chiar dacă uleiurile mai consistente au o rezistenţă a peliculei mai mare decât cele mai puţin consistente, un ulei tip 0w30 sau 5w20 va avea, probabil, o rezistenţă mai mare a peliculei decât un ulei tip 15w40 sau 20w50 pe bază de petrol.
  • Uleiurile sintetice şi alţi lubrifianţi nu conţin parafină sau alte grăsimi, care îngroaşă dramatic uleiurile minerale, pe timp de vreme rece. Ca urmare, ele tind să lucreze mult mai bine în timpul pornirii la temperaturi scăzute si încep să lubrifice motorul aproape imediat.

Leveringsvoorwaarden

Specificaţii uleiuri pentru motoare Diesel

  • Poate aţi ghicit acest lucru, dar orice specificaţie care începe cu un C este un ulei de motor tip API pentru motoare diesel.Deci, CD,CF,CG,CH,CH-4 şi aşa mai departe,sunt toate pentru motoare diesel.Deci, cu cât a doua literă este mai departe în alfabet,cu atât mai bun este uleiul (satisface mai mult cerinţele tipului API).Deasemenea,când un număr urmează după ultima literă a tipului de ulei,acesta se referă la tipul motorului;în 2 timpi sau în 4 timpi.
  • 2 timpi? Diesel? DA! Există motoare diesel în 2 timpi. Desigur, acestea necesită o atenţie specială.Deci, dacă un motor necesită un ulei tip CF-2, acesta este un motor în 2 timpi şi nu ar trebui folosit un alt ulei, care nu are cifra 2 în specificaţie. Exact ca şi în cazul specificaţiei uleiurilor pentru motoare pe benzină, acestea sunt deasemenea compatibile cu tot ce se află înaintea literei H (Ex:CD,CF,CG) . Deci, un ulei tip CH va fi tocmai bun dacă manualul dumneavoastră va necesita un ulei tip CF. Totuşi, în cazul ambelor tipuri de ulei, diesel sau pe benzină, specificaţiile nu sunt compatibile mai departe. Cu alte cuvinte, nu folosiţi un ulei care îndeplineşte numai specificaţia CF la un motor care necesită un ulei tip CH.
  • Ca şi mai sus, un tip de ulei are posibilitatea să satisfacă specificaţiile atât la motorul pe benzină, cât şi la cel diesel, dar acest lucru nu este adevărat întotdeauna. Aceasta înseamnă că uneori puteţi folosi acelaşi ulei pentru ambele tipuri de motoare; pe benzină sau diesel, eliminând astfel nevoia de a avea mai mult de un tip de ulei sau uleiuri cu altă vâscozitate, la dumneavoastră la sediu sau acasă.În orice caz, înainte de a pleca la drum, aveţi grijă să verificaţi atent ambalajul,pentru a fi siguri că răspunde ambelor cerinţe din specificaţii.

Leveringsvoorwaarden

Specificaţii uleiuri pentru motoare pe Benzină

  • Dacă vă veţi uita la specificaţiile unui ulei de motor pe benzină,veţi afla că începe cu un S.Orice specificaţie care începe cu un S şi o altă literă după aceea, este pentru un motor pe benzină.Deci, SJ, SH, SG, SF şi aşa mai departe, sunt toate specificaţii care definesc standardele pe care un ulei de motor pe benzină ar trebui să le întrunească, astfel ca dumneavoastră să le achiziţionaţi pentru masină. Dar care specificaţii sunt cele mai bune?
  • Mai simplu spus, căutaţi-le pe cele care au a doua literă cel mai departe în alfabet.Cu alte cuvinte, cel mai des folosit (cel mai satisfăcător în ce priveşte specificaţiile) este cel tip API SL.Dacă un ulei este de acest tip, atunci este de actualitate. Dacă nu, probabil că ar trebui să vă feriţi de el. Dar, dacă manualul dumneavoastră cere un ulei de tip SG? Dacă nu găsiţi nici un ulei care să fie de tip SG? Nu vă îngrijoraţi. Toate uleiurile de tip API, pot fi înlocuite cu cele cu specificaţie mai bună. Ca urmare,un ulei de tip SJ, va fi bun pentru o masină care necesită ulei de tip SH,SG sau SF. Totuşi la un vehicul mai nou care necesită un ulei de tip SJ, nu este recomandat să folosiţi un ulei care nu satisface standardul de tip SJ.